מאמרים וכתבות

מאמרים

כחלק מהשרותים והפתרונות שאנו מספקים ללקוחותינו אנו משתפים אתכם בידע הנצבר של הצוות שלנו.
כאן תוכלו למצוא מידע שימושי ומאמרים מקצועיים בתחום המשובים והסקרים.
אנו מאמינים שידע זה כח.
המאמרים המובאים פה לפניכם נכתבו במיוחד עבורכם על מנת שהתוצאות שתקבלו עם שימוש נכון במערך משובים וסקרים יוביל אתכם להישגים חדשים.

שלבים ראשונים בהרכבת שאלון סקר \ משוב

סקר הוא סגנון מחקר המתבסס על שאלון כאמצעי עיקרי לאיסוף נתונים, ­­­­­מטרתו העיקרית הינה צילום מצב, קרי, תיאור התפלגות המשתנים באוכלוסייה הנחקרת. הסקר מיועד לבחינת משתנים בקרב אוכלוסייה רחבה ומייצגת. הסקר נותן לנו מידע ומטרתו תיאור קבוצה מסוימת מה היא חושבת או מאפיין אותה נכון לנקודת זמן של ביצוע הסקר. מונח חשוב להבנת מטרות הסקר הוא חיזוי התנהגות כלומר ניסיון לחזות התנהגות בעתיד על סמך עמדות בהווה. הכלי שמאפשר חיזוי התנהגות בסקר הוא שאלון, שלו חוקים משלו הקשורים לדרך בניית השאלות ומניעת טעויות סטטיסטיות שיכולות לשבש את אמינות ואמיתות הנתונים שהתקבלו.



טיפים ראשונים לבניית שאלון סקר \ שאלון משוב

טיפים לבניית השאלון

הכנת רשימה של כל המשתנים הרלוונטיים – גם המרכזיים וגם כל משתנה אחר שנראה לי קשור.
ניסוח גרסה ראשונית – תוך התייעצות עם מומחים. ניתן אף לעשות קבוצת מיקוד עם האוכלוסייה הנחקרת.
בחינת השאלון על מדגם קטן (PILOT), משום שחשוב לבדוק האם השאלות ברורות.
ניסוח גרסה סופית שאותה מפיצים.



בעיות בניסוח שאלות ופתרונות אפשריים:

כאשר אנו ניגשים להרכבת שאלו סקר \ משוב עלינו לשים לב למספר מרכיבים שכדאי לזכור לשים אליהם לב:

ניסוח בדרך השלילה הכפולה:

סוג של שאלה מאוד מבלבלת משום שהנשאל לא מבין בדיוק למה התכוון השואל.

דוגמא: האם אין זה נכון כי הציבור אינו מתנגד לסיוע לתושבי הפריפרייה?

פתרון: לנסח או בחיוב או בשלילה אחת. האם אתה מסכים או מתנגד.



לשרת לקוחות לא נחמדים

כיצד אנו משרתים לקוחות * מה קורה לנו כאשר אנו נתקלים בלקוח מתלונן, לקוח מרגיז או לקוח מעצבן * מדוע יורדת רמת השירותיות שלנו באופן לא מודע כאשר אנו משרתים לקוחות כאלו * מה ניתן לעשות על מנת לוודא שגם לקוחות לא נחמדים יקבלו שירות מעולה